Batxillerat d’arts plàstiques, disseny i imatge

Escolàpies-Llúria

Batxillerat d’arts escèniques, música i dansa

Escolàpies-Llúria

19a MOSTRA D’ART JOVE ESCOLÀPIES-LLÚRIA (CURS 2018-19): Un projecte que neix amb el Batxillerat d’Arts Plàstiques, Disseny i Imatge, Arts Escèniques, Música i Dansa i s’extén a tota l’escola. 19 anys!!
Un any més ens retrobem davant la MOSTRA D’ART JOVE que es va iniciar el curs 2000-01 per l’Escola Escolàpies-Llúria i el 2005-06 amb Coreixample fins anar-se ampliant a exposicions a centres culturals de l’ajuntament de Barcelona com a la Casa Elizalde i a l’Ateneu Fort Pienc d’Art Contemporani, fins a entitats com L’Espai Von Balthasar o també anomenat centre de Cristians Universitaris.

Al llarg d’aquest anys hem tingut publicacions a mitjans. I des de fa 5 anys l’Ajuntament organitza una Mostra d’Art que seguint el nostre model com escola impulsora, convida a tots els Instituts de l’Eixample. També utilitza el mateix nom i el mateix format de díptic que el que nostre. És un goig que el model que ha creat Escolàpies-Llúria sigui un referent al barri i impulsi a altres Instituts a generar una exposició dels millors treballs dels alumnes de batxillerat. Nosaltres seguim amb la nostra estimada Mostra d’Art, seguim amb el que ens fa diferents i exposem al territori, és a dir, a la xarxa de comerços del barri. La nostra idea és que qualsevol persona pugui gaudir de l’Art i que el pugui trobar en el seu context, sense haver d’anar expressament a un centre d’art. Es tracta d’un museu al carrer, obert al barri, i a les persones i en la seva vida quotidiana. Ja han passat moltes generacions d’alumnes per la Mostra i moltes personalitats del món de l’art que hem convidat en els Actes Inaugurals de cada edició.

Aquest any la directora General d’Escolàpies-Llúria, Sra. Paloma Guerrero va obrir l’acte amb unes paraules que omplen de goig a tot l’equip de la Mostra i a tots els seus participants: “La Mostra d’Art Jove és molt important per a nosaltres, ens configura com escola”.
I és veritat que al barri ens coneixen com escola artística des de fa molts anys. Potser el fet d’exposar al carrer hem fet barri i hem fet ciutat.

Vam presentar a l’equip de professors de la modalitat del Batxillerat d’Arts que participen en la Mostra d’Art: Ignasi Marco (dibuix artístic), Aida Gil (dansa), Alícia Verdés (cultura audiovisual i teatre) i Anna Turellols (cultura audiovisual i disseny). Ignasi Marco que dirigeix les obres pictòriques va dir:
Aquest any els nostres alumnes han realitzat un quadre inspirant-se en els diversos edificis de l’Eixample. No treballen un estil concret, sinó que s’hi troben corrents artístiques ben diverses que passen de l’abstracció pura fins al realisme pictòric, la il·lustració urbana o el Manga, amb maneres d’entrendre l’art que tot i ser antagòniques comparteixen una ànima que les fa vives. Si la bellesa hi és a tot arreu, per què he d’apostar per una sola?  D’això es tracta l’art, del que et transmet. Hi ha una ànima i un discurs darrere de cada quadre, i això és el que ens agrada.
Després vam comptar amb l’escultor de la Sagrada Família, Lau Feliu que va captivar al públic amb la seva naturalitat explicant el procés de creació d’una escultura i la finalització del seu procés amb l’elevació de l’obra. En aquest cas va explicar-nos els àngels de la Sagrada Família.
Un any més el crític d’Art Ramon Casalé va comentar les obres dels nostres joves artistes: pintures de 100x70cm, fotografies i dissenys. L’acte es va tancar amb la dansa del grup de dansa de batxillerat dirigit per la professora Aida Gil. Va ser un any més un regal d’experiència.
Goretti Pomé
Direcció de la Mostra d’Art Jove
Dep. Comunicació d’Escolàpies-Llúria
VULL SABER MÉS SOBRE LA MOSTRA D’ART JOVE ESCOLÀPIES –LLÚRIA