Benvinguts/des,

la nostra escola es diu Escolàpies-Llúria perquè pertany a la Fundació Escolàpies i perquè està al carrer Roger de Llúria de Barcelona. Aquesta institució  va ser fundada per  Paula Montal que es va inspirar amb el projecte de Sant Josep de Calassanç (fundador de l’Escola Pia Masculina) i va crear l’escola Pia Femenina Escolàpia que amb els anys es va anar consolidant amb el nom d’Escolàpies.

Creiem que Santa Paula Montal va ser una dona més avençada del seu temps i per això el seu esperit és viu en les nostres escoles com una manera de fer, mirant d’anar intuint processos vitals, confiant i creant futur en cada instant que passa.

A vegades quan tenim portes obertes alguns pares ens pregunten el significat d’un mural que tenim al primer pis de l’escala principal, i una de les coses que responem, és que es parla dels eixos que es van traçar fa temps com a projecte pedagògic comú amb les 10 escoles de l’antiga província de Catalunya que ara s’ha convertit en la Fundació Escolàpies i que engloba les escoles: El Masnou, Figueres, Gandía, Igualada, Olesa de Montserrat,  Palma de Mallorca, Sabadell, València,  i les dues de Barcelona, Sant Martí -Barri del Clot-  i  Llúria -aquesta és la nostra i estem al Barri de l’Eixample-.

A l’entrar per la porta de l’escola es respira autenticitat, història, solera, estil propi, fermesa, silenci, ordre … i que barrejats amb molta actualitat, innovació pedagògica digital, professionalitat de tot l’equip de persones, fa que l’aire es converteixi en un aroma-oxigen en tots els sentits com un oasi de pau.

El nostre jardí japonès al centre del pati interior és un símbol més de que la qualitat roman en l’essencial i que és en aquest aspecte que hi posem  èmfasi.

Procurem acompanyar als alumnes des del primer dia fins que ja saben volar i prenen autonomia. Un dels eixos que treballem és el sentit de la transcendència, el respecte a totes les persones, i el sentit de comunitat. No estem sols i és bo que ja des de joves en prenguin consciència. El treball en equip és un dels eixos que es potencien en el món empresarial, cal treballar-ho des de petits i fer-ho un estil naturalment integrat en les persones. Per això treballem amb projectes de manera que les relacions interpersonals flueixin i es consolidin amb valors d’acceptació, col·laboració, experiències compartides, acollida de l’altre, acceptació de la diferència per a traspassar-la com a valor i riquesa observada en l’altre.

Ens agrada treballar la intel·ligència emocional i espiritual, com també les intel·ligències múltiples com eixos fonamentals per a potenciar el creixement humà.

I perquè no dir-ho, el nostre eix principal: “la persona”. Tenim molt clar que cada alumne té moltes possibilitats i cal anar-les fent presents, descobrir-les, acompanyar-les…

Us convidem a fer una visita per la nostra web.

Salutacions cordials

CONTACTE ESCOLÀPIES-LLÚRIA

C/ ARAGÓ, 302 (BARCELONA)

TLF: 93.488.21.66