INFO-EDU

CONGRÉS DE BARCELONA INCLUSIVA 2017 CONCLOU AMB EL LEMA “RES SOBRE NOSALTRES, SENSE NOSALTRES”

Els participants fan una crida al diàleg amb l’altre des de “l’escolta activa, l’empatia i l’acceptació incondicional”

Res sobre nosaltres, sense nosaltres’ és el lema que tanca el document de conclusions del II Congrés internacional d’orientació per a la inclusió – Barcelona Inclusiva, que s’ha celebrat a la Ciutat Comtal entre el 17 i el 19 de novembre. Aquest eslògan encaixa perfectament amb la idea manifestada pel president de l’Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació (ACPO), Jaume Francesch i Subirana, durant el discurs inaugural: “Quan parlem de les diferències, de la diversitat, de la discapacitat, fins i tot de l’educació inclusiva, massa vegades ens referim a les persones discapacitades com ‘Les altres’. I ho fem també els que ideològicament volem avançar cap a una societat incloent. I diem coses com que “nosaltres hem de treballar perquè les persones discapacitades se sentin incloses” o que “hem de reflexionar sobre com mirem a les persones discapacitades” … tot això ho hem de fer nosaltres, els capacitats per a tot ?, els normals? ¿No serà millor posicionar-nos en el grup dels éssers humans, els éssers humans diversos? “.

(VEURE MÉS)

L’educació i la tecnologia mòbil tornen a donar-se la mà en la iniciativa mSchools EduHack

Més de 100 equips de docents i experts generen idees per fer front als Objectius de Desenvolupament Sostenible a la 2a edició impulsada per Mobile World Capital Barcelona

(VEURE MÉS)

Class Royale: la conquesta gamificada dels verbs irregulars | Entrevista a Carlos Chiva

Expert en visual thinking, gamificació per l’educació i l’aprenentatge basat en el joc, Carlos Chiva ha adaptat les mecàniques del popular videojoc  ‘Clash Royale’ amb finalitats educatives. El resultat és ‘Class Royale’, una experiència educativa “ludificada” en la que l’objectiu és conquerir el llistat de verbs irregulars en anglès.

PENSAMENT CREATIU: 8 DESTRESES CLAU

Hem de preparar els nostres alumnes per viure en un món que desconeixem, treballar amb eines que encara no s’han inventat i enfrontar-se amb problemes que encara no hem pensat.

Destreses

dotDecodificació dotComprensió literal dotComprensió inferencial dotVocabulari i escriptura dotFiltrat dotRetenció dotPatrons y seqüèncias dotPensament Divergent

INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES SOBRE L’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA.

ARTICLE: 6 (+3) razones para aprender programación en la escuela

(VEURE ARTICLE)

Aprendre a programar és aprendre com funciona el pensament. La programació és l’alfabetització del segle XXI. Possiblement hagueu escoltat aquesta afirmació en més d’una ocasió en els últims anys. Potser és certa, potser no, però sí que sembla correcte afirmar que la tecnologia té un potencial del qual no tots sabem obtenir el màxim provecho.La tecnologia té més aplicacions que les que som conscients. Pensem en els nostres smartphones, tot el que necessitem el tenim en un aparell portàtil de la mida de la nostra butxaca. Però sabem de veritat tot el que podem fer amb el nostre telèfon? Seríem capaços d’obtenir d’ells més que el que altres dissenyen per a nosaltres? Sergio Figueroa escriu en el seu article Els nens que sí que sabien programar (pots consultar-ho aquí) que els alumnes, des de la infància, entenen la tecnologia “com a eina de consum, però no com a eina de creació”. L’Agenda Digital Europea, que s’integra dins de l’estratègia Europa 2000, inclou el foment de l’alfabetització, la capacitació i la inclusió digitals com un dels seus set pilars i cada vegada són més els centres que inclouen robòtica i programació en els seus plans educatius , ja sigui integrant-los en una assignatura com a contingut, com a assignatura pròpia o en forma de tallers.

Un dels arguments més utilitzats en defensa de l’entrada de la programació a les escoles des d’edats primerenques és la necessitat d’adequar la formació de les generacions més joves a un futur laboral que sabem estarà marcat per la tecnologia, però davant el qual ha molta incertesa. Aquesta defensa no vol dir, però, que haguem de preparar a tots els nens per ser programadors o enginyers.

Per què aprendre a programar

Com recull Jeannette el Sr. Wing en el seu article Computational Thinking-What and Why ?, el Pensament Computacional és beneficiós per a qualsevol persona perquè permet: Entendre quins aspectes d’un problema poden ser esmenats o modificats gràcies a la computació. Avaluar la possible combinació entre determinades tècniques i eines de computació i un determinat problema. Entendre tant el potencial com les limitacions de les tècniques i eines computacionals. Aplicar o adaptar tècniques o eines computacionals a nous usos, innovar. Reconèixer una oportunitat per utilitzar la computació de noves maneres. Aplicar estratègies de computació a qualsevol camp.