Educació

infantil

Seguim treballant l’estimulació,  desenvolupament i evolució en els  anys d’I3 (P3), I4 (P4) i I5 (P5). Potenciem les  seves capacitats de manera global i arribant a tots els nostres alumnes.

Educació

Infantil

El programa d’Educació Infantil se centra en l’aprenentatge globalitzat i experimental. El nostre principal objectiu és el desenvolupament integral de l’infant i de les seves capacitats d’indagació i descobriment, potenciant el benestar acadèmic, social i emocional dels alumnes i animant-los a desenvolupar la seva autonomia personal, ajudant-los a prendre consciència de les seves emocions i de les dels altres.

Els principals objectius:

• El desenvolupament global de les capacitats dels alumnes durant els primers anys de vida.

• Despertar en l’infant l’interès per aprendre.

• Desenvolupar l’hàbit de fer-se preguntes sobre el món que l’envolta.
  • Potenciar la indagación y la habilidad de encontrar respuestas a los retos que le planteemos.
  • Potenciar la capacitat de relacionar-se, de comunicar-se.
  • Promoure un aprenentatge globalitzador vinculat a la realitat.

Per aconseguir tot això, partim de la base que el món de les emocions va unit als processos cognitius, funcionen conjuntament en el cervell i com una motivació positiva influeix significativament en l’aprenentatge dels nostres alumnes.

Considerem aquesta etapa una de les més importants del sistema educatiu que es complementa amb el paper central de les famílies; un altre dels trets distintius del nostre ideari.

PROGRAMA D’EDUCACIÓ INFANTIL

Per fomentar les capacitats cognitives i no cognitives, tenint en compte la importància del joc, és fonamental en aquestes edats:

• L’assemblea

• El potencial educatiu del joc.

• EntusiasMAT

• Projecte de lectura i preescriptura

• Projectes de comprensió

• Atelier / espai de creativitat

• Educació emocional

• Chess / escacs

• Taller de psicomotricitat

• Natació

• Projecte d’anglès

• Ambients

Com i què treballem?

PROJECTE D’ANGLÈS

Fonaments didàctics:

• Metodologies actives: aprenentatge significatiu (treball amb pre i post activitats), constructiu i cooperatiu: aprenentatge per projectes (PBL).

• Metodologies comunicatives: enfocament comunicatiu per habilitats.

ANGLÈS

Estratègies didàctiques:

• Seqüenciació cíclica de continguts.

• Rutines diàries.

• Anglès com a eina: enfocament CLIL

• Discriminació auditiva.

• Habilitats de pensament.

• Suport visual: ús de mapes mentals i organitzadors gràfics.

AMBIENTS

Durant dues tardes a la setmana, els nostres alumnes d’EI, I3 (P3), I4 (P4) i I5 (P5) es barregen en grups de 10 alumnes per treballar per ambients que són escollits per ells mateixos durant l’assemblea del matí.

Ambient de cuina freda, de dansa i moviment, de robòtica, de Construccions, de lady bird, d’experiments, sensorial …

TALLER DE PSICOMOTRICITAT I NATACIÓ

• Els nostres alumnes d’Educació Infantil van els divendres a una piscina olímpica a realitzar cursos de natació per nivells i amb monitors especialitzats, sota la supervisió, en tot moment, de la seva tutora.

Els tallers de Psicomotricitat es realitzen en anglès.

ESCACS (Chess)

Amb el programa d’escacs en anglès es potencien les capacitats intel·lectuals i creatives i s’interioritzen estratègies mentals.

Els alumnes participen d’aquesta activitat des d’Educació Infantil I3 (P3) fins a 6è d’Educació Primària.

TALLERS DE MÚSICA

• Oferim un repertori ampli de cançons que els ajuden a jugar de manera espontània amb la música.

• Fonamentem les bases musicals que seran necessàries per afrontar un dels nostres programes de Primària, la Primària Musical, que s’imparteix a la nostra escola en l’etapa següent.

PROJECTE DIGITAL

Cal acompanyar els alumnes en l’ús de la tecnologia, des d’una actitud de responsabilitat. L’ús de la tecnologia a infantil és un recurs més que dona suport a diferents continguts i que contribueix que l’alumnat pugui adquirir nous coneixements i noves formes de comunicació.

PROCEDIMENTS PER TREBALLAR LA CIÈNCIA: Observació i experimentació

A l’aula, posem en marxa tots els sentits dels nostres alumnes per desenvolupar les seves habilitats d’observació que suposa activar, al seu torn, la percepció, l’associació i la manipulació per captar millor la realitat del que observem.

Intel·ligència

Emocional

La intel·ligència emocional és un procés educatiu, continu i permanent que impregna tota la vida de la nostra escola.

Potenciem el desenvolupament de la competència emocional, com a element essencial per al desenvolupament íntegre de la persona i que ajudarà els nostres alumnes davant els reptes que se’ls plantegin al llarg de la seva vida.

Des de les sessions de tutoria grupal, treballem l’autoconeixement i l’autoestima, així com l’empatia que els ajudarà a interactuar amb el seu entorn i a reconèixer les seves emocions i les dels altres.

Els estudis científics ens confirmen la importància del comportament afectiu en el desenvolupament integral de les persones i en els seus aprenentatges.

Com escola, som conscients que tenim un espai fonamental per a la relació i la comunicació on l’alumne/a, el seu grup d’iguals i els seus professors i educadors constituïm el seu punt de referència i de seguretat. Per això, hem dissenyat un conjunt de dinàmiques a nivell d’aula i de relació entre cursos i etapes, per treballar la tolerància, el respecte, la gratitud, la capacitat de sobreposar-se i el valor del “jo puc” com a valors fonamentals.