El programa Primària Musical és un projecte d’innovació pedagògica creat des del Conservatori Liceu per a la millora de l’activitat educativa musical  en les escoles vinculades al mateix.

Aquest programa permet treballar la música d’una manera integral entre l’assignatura de música del currículum de l’Educació Primària i el desenvolupament del Pla d’Estudis de les Escoles de Música Liceu. Així, tot l’alumnat de l’escola segueix una programació de música per a primària avalada pel Conservatori Liceu, creant així una escola de música dins la propia escola.

A Escolàpies Llúria, els alumnes de Cicle Inicial, fan un taller de guitarra setmanal dins l’horari escolar amb professors del Liceu, formant amb tot el grup classe una orquestra de guitarres. Alguns d’aquests alumnes fan també instrument individual (piano, violí, o viola) ademés del taller de guitarra, en horari extraescolar, examinant-se dels nivells B1 i B2.

A partir de 3r de Primària  l’alumnat que vol obtenir el Diploma de Nivell Bàsic fa instrument  i llenguatge musical en horari extraescolar, per aprofundir els continguts treballats a l’aula. El grup classe segueix treballant les assignatures de llenguatge musical i cant coral en horari escolar.

El Diploma de Nivell Bàsic s’obté al finalitzar 6è de Primària fins a Bàsic 6. El Conservatori Liceu té un programa d’exàmens i avaluacions per garantir l’acompliment dels diferents nivells del Pla d’Estudis de les assignatures de llenguatge musical, cant coral ,  instrument i conjunt instrumental, capacitant-los per accedir als estudis de grau profesional de música.

Més info  aquí